יום שבת, 26 במרץ 2016

אביב הגיע... פיקניק בא

עם פרוץ האביב וסיום החורף רובנו מרגישים את הצורך לצאת החוצה לטבע וליהנות. לעיתים, כאשר אחד המשתתפים הוא תינוק העניין מרגיש מסובך מעט. הנה מספר טיפים שיעשו את הפיקניק או הבילוי בטבע עם התינוק לנוחים מעט יותר.

תיווך סביבתי לתינוק:
למרבית התינוקות תהיה זו החוויה הראשונה בטבע. על מנת שלתינוק יהיה קל להתרגל חשוב לייצר לו סביבה ותנאים המזכירים את הסביבה היום-יומית שלו עד כמה שניתן. כך למשל ניתן לפרוס שמיכה מהבית על המחצלת ולהניח את התינוק עליה ורק לאט לאט לתת לו את תחושת המחצלת עצמה, הדשא או המרקם הסביבתי האמיתי.
רצוי ליצור מקום לינה נח לשעת המנוחה של התינוק- מנשא (אם יש), עגלה במידת האפשר, לול קמפינג מתקפל ועוד.
דוגמה נוספת היא נושא הארוחה- מומלץ לשלב עם המזונות של הטיול או הפיקניק גם מזון אליו התינוק רגיל יותר מחיי היום יום על מנת לתווך לו את הארוחה. כך גם נודא שיאכל וגם נחשוף אותו למאכלים חדשים.

סדר יום:
מרבית הפעמים בהן נצא לטבע יתארכו מעבר לתקופת זמן אחת. למשל, אם נצא בבוקר, סביר שנישאר גם בצהריים. או לחילופין אם נגיע לקראת הצהריים סביר שנישאר כבר עד הערב. חשוב להבין שסדר היום של התינוק הוא חשוב מאוד (החל מגיל חצי שנה בעיקר) והתינוק רגיל אליו. כמו כן חשוב לצאת מהשגרה לעיתים ולהיות סתגלן. יציאה מהשגרה והסתגלות לשינויים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ועל כן גם מחיי התינוקות שלנו. בעזרת תיווך סביבתי (כפי שצוין לעיל) ניתן לרכך את השינוי ולעזור לתינוק להסתגל.

בטיחות:
כאשר מדובר בבילוי בטבע יש לשים לב לנושא הבטיחות. רצוי לצמצם למינימום את הסכנות הטמונות במיקום הפיקניק ולהיות ערניים לאלו שלא ניתן להימנע מהן. למשל, קרבה לכביש, למאגר מים או לצוק תחייב אותנו לשים לב להתרחקות של התינוק מאיתנו. אפשר לייצר חיץ מלאכותי בין אזור השהייה שלנו לבין הסכנה, להשתמש בלול או בריכת משחק מתנפחת ועוד. דוגמה נוספת היא חלקים קטנים שעלולים להיכנס לפה התינוק ולגרום לחנק. בעיקר בסביבת דשא בו לא ניתן להבחין היטב בגלעינים או חפצים קטנים רצוי להשגיח היטב או להשתמש במחצלת או שמיכה.

לסיכום:
זה הזמן לצאת מהבית ולטייל ולנפוש בטבע. ניתן ורצוי לשלב את התינוק בפעילות זו, ועל ידי שימת לב לפרטים ותכנון נכון הבילוי בטבע עם התינוק יכול להיות מהנה ביותר ופחות מאתגר. אביב שמח לכולנו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה